За рекомендацією одеських аудиторів Служба автомобільних доріг відмінила торги на 346 млн грн


Пріоритетним завданням для органів державного фінансового контролю на 2018 рік визначено контроль у сфері публічних закупівель.

Так, протягом І кварталу 2018 року аудитори провели 24 контрольних заходи. Виявили втрат фінансових і матеріальних ресурсів на загальну суму майже 138 млн грн. У тому числі: недоотримання фінансових ресурсів – 125 млн грн, незаконних витрат – 12,5 млн грн.

З початку року аудитори провели аналіз 30 процедур закупівель загальною очікуваною вартістю майже 825 млн грн, у яких порушення виявили на майже 700 млн грн. Аудитори ініціювали відміну замовниками конкурсних торгів, чим попередили порушень за 14 процедурами на загальну суму 688,2 млн грн.

Частіше за все виявляються: невідповідність тендерних пропозицій вимогам тендерної документації, невірне обрання процедури закупівлі тощо.

Топ-5 найбільших порушників тендерного законодавства:

- Служба автомобільних доріг в Одеській області відмінила торги на закупівлю робіт з капітального ремонту мосту через Хаджибейський лиман автомобільної дороги Одеса-Київ на 346 млн грн;

- Управління капітального будівництва Одеської міської ради скасувало торги на закупівлю ремонтно-реставраційних робіт «Дома Руссова» – будинку пам’ятки містобудування та архітектури – на суму 111 млн грн;

- Комунальним підприємством «Облтрансбуд» відмінено торги на закупівлю робіт з капітального ремонту і реставрації Одеської обласної школи вищої спортивної майстерності «Олімпієць» на суму 87 млн грн;

- Іллічівська філія ДП «Адміністрація морських портів України» (Адміністрація Іллічівського морського порту) відмінила торги на закупівлю робіт з реконструкції гідротехнічних частин причалу на суму 74,4 млн грн;

- Комунальним підприємством «Теплопостачання міста Одеси» скасовано торги на закупівлю магістралей, трубопроводів та труб на майже 35 млн грн.

Водночас трапляються випадки, коли деякі замовники намагаються провести закупівлю товарів, робіт та послуг поза системою Prozorro – це попри те, що електронна система закупівель функціонує вже майже два роки.

Зокрема, під час ревізії Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області встановлено, що селищна рада укладала договори на закупівлю товарів, робіт та послуг на понад 4 млн грн поза електронної системи Prozorro. Варто відмітити, що селищна рада навіть не була зареєстрована у цій системі. Аудитори притягнули відповідальних осіб до адміністративної відповідальності та зобов’язали сплатити штраф майже 24 тис. грн.

Також мають місце випадки, коли замовники всупереч законодавству здійснюють закупівлі товарів, робіт та послуг в інтересах інших юридичних осіб та за результатами закупівель укладають трьохсторонні договори.

Так, під час ревізії Департаменту освіти та науки Одеської міської ради встановлено, що Департамент, фактично виконуючи функцію централізованої закупівельної організації, здійснював закупівлі продуктів та послуг з харчування для інших установ (закладів освіти) та укладав трьохсторонні договори. Хоча діяльність централізованої закупівельної організації на сьогодні не врегульована законодавством. Начальник Південного офісу Держаудитслужби Олег Муратов звернувся листом до Одеського міського голови Геннадія Труханова з рекомендацією притягнути винних осіб, зокрема, директора Департаменту Олену Буйневич, до відповідальності.


Робота з контролю над проведенням публічних закупівель буде активно продовжуватись і надалі. Південний офіс Держаудитслужби вдячний за всі звернення та повідомлення про порушення тендерного законодавства, які надходять від громадських організацій та небайдужих громадян регіону. Пропонуємо і надалі використовувати для інформування про можливі порушення фінансово-бюджетної дисципліни та тендерного законодавства спеціально створену для цього електронну скриньку за адресою doviraaudit@gmail.com. Без уваги не залишається жодне звернення.

Окрім того, керівництво Південного офісу щовівторка та щосереди з 10.00 до 13.00 проводить особистий прийом громадян, попередній запис здійснюється за телефоном (048) 728-36-42.