Про особливості оприлюднення результатів позапланової ревізії

 

Правовий порядок України передбачає, що органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи дотримуються вимог Закону України «Про доступ до публічної  інформації» та діють на принципах прозорості й відкритості, вільного отримання, поширення та будь-якого іншого використання інформації, що була надана або оприлюднена відповідно до згаданого закону, крім обмежень, установлених законодавством.

Державна аудиторська служба України та її міжрегіональні територіальні органи реалізують державний фінансовий контроль, зокрема через здійснення інспектування (ревізії).

Одним із видів ревізії є позапланова ревізія, яка відповідно до статті 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі – Закон) може проводитися на підставі дозволу суду, вимоги до якого встановлюються залежно від підконтрольності об’єкта ревізії. 

Зокрема, позапланові виїзні ревізії суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Відповідно до згаданої норми, посадові особи органу державного фінансового контролю вправі приступити до проведення ревізії за наявності підстав для їх проведення та за умови надання посадовим особам підконтрольних установ, інших суб'єктів господарської діяльності під розписку копії рішення суду про дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії, в якому зазначаються підстави проведення такої ревізії, дата її початку та дата закінчення, а у разі проведення ревізії щодо суб'єктів господарської діяльності, не віднесених Законом до підконтрольних установ, - також номер кримінального провадження, орган, що здійснює досудове розслідування, дата та підстави повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення.

При цьому після належного оформлення та реалізації матеріалів ревізії правоохоронному органу, за зверненням якого вона здійснювалася, такі матеріали набувають статусу відомостей досудового розслідування, розголошення яких за нормами статті 222 Кримінального процесуального кодексу України забороняється, а вчинення таких дій карається відповідно до статті 387 Кримінального кодексу України.